В умовах блекауту, що робити власникам електромобілів

Електромобіль – це досить значний споживач електроенергії, а мінімальний час його зарядки змінним струмом становить понад 6-8 годин. Це навіть за планових відключень робить повну зарядку електромобіля неможливою, адже енергію включають кожні 4 години.

Під час атаки 23 листопада був період, коли в Україні працювало лише 5% зарядних станцій для електромобілів, решта 95% були недоступні або вимкнені. Тобто із 1700 станцій одного з найбільших операторів зарядної інфраструктури ECOFACTOR Network 1500 були офлайн. Нині ситуація краща – енергетики активно відновлюють мережу та зв’язок, зараз уже працює близько 1000 станцій.

Цікаво, що у цій компанії спостерігається стабільне зростання кількості користувачів зарядних станцій та реєстрацій у додатку ECOFACTOR Network. До кінця листопада кількість користувачів зросла до 51 тисячі, що вже на кілька тисяч більше, ніж офіційно зареєстрованих власників електромобілів в Україні. Справа в тому, що власники екологічно чистих автомобілів реєструються на кількох мережах електростанцій, до того ж додатки є у членів сімей та співробітників, які користуються електрокарами.

Власники електромобілів ставляться до ситуації з розумінням, бо давно звикли до планування своїх поїздок та зарядок. Незважаючи на черги, що з’явилися під час енергетичної кризи 24 та 25 листопада, люди допомагали один одному, ділилися гарячим чаєм та корисними порадами.

Декілька порад економії та менеджменту в умовах нестачі електроенергії:

– Перевести електромобіль у режим Eco та частіше скористатися посиленою рекуперацією.
– Не розряджати батарею “в нуль”, а підтримувати заряд на рівні 50-80%.
– Ставити автомобіль на зарядку, щойно з’являється можливість.
– Слідкувати за графіками відключень електроенергії по районах.
– Шукати зарядну станцію, орієнтуючись на додаток, що показує, де є енергія та зв’язок.
– Запам’ятати адреси станцій, де найчастіше підключено мережу.
– Купити RFID-карту для запуску зарядної станції без смартфона.

Пам’ятайте про те, що заряджання акумулятора йде швидко до 80%, а решта 20% закачуватиметься набагато довше.

Не залишайте електромобілі на станції надовго підключеними, щоб звільнити місце для інших.

Екологічний транспорт завжди має на увазі альтернативні засоби заряду – сонце, вітер, біогаз, вода та перетворення на електроенергію згоряння вугілля, дров, побутових чи сільськогосподарських відходів. Ними можна живити генератори в ДВС, або перетворювати на енергію через парові турбіни. Тобто, варіантів отримати електрику багато.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *